چای شهرزاد طلایی ویتامین های مورد نظر در بدن را به خوبی تامین می کند

مطالعات متعدد نشان داده است که نوشیدن چای شهرزاد طلایی احتمال سکته مغزی را در بزرگسالان کاهش می دهد.

چای سیاه حاوی فلاونوئیدها است که به جلوگیری از تجمع پلاک در رگ ها کمک می کند. در نتیجه به کاهش استرس قلبی کمک می کند.

علاوه بر این، کافئین موجود در چای سیاه باعث گشاد شدن رگ های خونی بدن می شود. در نتیجه به افزایش جریان خون در تمام قسمت های بدن کمک می کند. گردش خون سریعتر به تامین اکسیژن بیشتر به اندام ها و بافت های بدن کمک می کند.

یک مطالعه تصادفی نشان داد که مصرف چای سیاه به مدت 12 هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیرید تا 36 درصد، سطح قند خون تا 18 درصد و نسبت پلاسما به میزان 17 درصد شد.

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد کسانی که روزانه سه فنجان چای سیاه می‌نوشیدند، ۱۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی بودند.

در پایان، به جرات می توان گفت افرادی که روزانه چای سیاه مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

نوشیدن چای سیاه تولید کورتیزول را کاهش می دهد و به عادی سازی آن کمک می کند. علاوه بر این، چای سیاه سرشار از اسید آمینه ای به نام است که استرس را کاهش می دهد.

محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) دریافتند افرادی که چای می نوشند سریعتر از افرادی که جایگزین چای تقلبی می نوشند استرس را از بین می برند.

اگر از نظر ذهنی روزهای سختی را پشت سر می گذارید، باید سه فنجان یا بیشتر چای سیاه در روز بنوشید. اگر به موقع درمان نشود، استرس می تواند باعث بیماری های مزمن مانند بیماری عروق کرونر قلب و سایر اختلالات روانی شود. نوشیدن چای سیاه همچنین به آرامش ذهن شما کمک می کند و به شما امکان می دهد تمرکز کنید.

چای سیاه در برابر باکتری های بد محافظت می کند

فلاونوئیدها و پلی فنول های موجود در چای سیاه دارای خواص ضد باکتریایی هستند. علاوه بر این، چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف چای سیاه به کاهش خطر ابتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری کمک می کند. این یک عفونت باکتریایی است که معده را تحت تاثیر قرار می دهد.