لباس ژیمناستیک دخترانه دامن دار مد امسال در شهر اسکاتلند

لباس ژیمناستیک دخترانه دامن دار به لباس هایی گفته می شود که مخصوصا برای اهداف ورزشی طراحی شده اند. به آن منسوجات ورزشی نیز می گویند.

به منسوجاتی که به هر شکلی در ورزش استفاده می شود، اسپرت تک می گویند. لباس ورزشی یا پوشاک فعال، لباس هایی از جمله کفش است که برای ورزش و ورزش استفاده می شود.

امروزه از فناوری های پیچیده در منسوجات فنی برای تولید لباس های ورزشی استفاده می شود. وزن سبک و ویژگی های ایمنی فناوری ورزشی در جایگزینی آنها با مواد دیگر مهم شده است.

کاربردها متنوع هستند و از چمن مصنوعی مورد استفاده در سطوح ورزشی گرفته تا کامپوزیت های فیبر کربنی پیشرفته برای قاب های راکت، میله های ماهیگیری، چوب های گلف و قاب های دوچرخه استفاده می شود.

کاربردهای دیگر پارچه های بادکنکی، پارچه های چتر نجات و پاراگلایدر و پارچه بادبانی است.

به دلیل افزایش اوقات فراغت، علاقه مردم به فعالیت های مرتبط با سلامت، افزایش مشارکت زنان در ورزش، افزایش دسترسی و در دسترس بودن ورزش هایی مانند اسکی، گلف و قایقرانی و رشد ورزش، تقاضا برای ورزش روز به روز در حال افزایش است.

اخیراً پارچه های مجهز به حسگرهایی ساخته شده اند که نظارت کامل فیزیولوژیکی بدن را در حین تمرین انجام می دهند. پارچه ها همچنین با مواد تغییر فاز ساخته شده اند که در تابستان در طول ورزش ها اثر خنک کنندگی ایجاد می کنند.

تیم کریکت نیوزلند در حین ورزش لباس سیاه می پوشد که باعث ناراحتی می شود زیرا رنگ سیاه نور را جذب می کند و گرم می شود.

برای جلوگیری از گرم شدن و دستیابی به اثر خنک کننده، مواد تغییر فاز در پارچه برای ساخت کیت های ورزشی گنجانده شده است.

در واقع پارچه‌های لحافی مواد لایه‌ای هستند که از دو پارچه تشکیل شده‌اند که یک پرکننده را می‌پوشانند و به هم دوخته می‌شوند تا یک واحد پف‌کرده را تشکیل دهند.

پارچه های لحافی خوب برای استفاده در فضای باز باید برای محافظت بیشتر در برابر باد مقاوم باشند. از این پارچه برای تولید لباس های ورزشی نیز استفاده می شود.