طرز تهیه سس سیر در خانه

دستور تهیه سس سفید سیر من فقط از شش ماده استفاده می کند: آرد، کره، سیر، پارمزان، جعفری و نیم و نیم. این یک سس سیر بو داده خامه ای است که قوام کاملی برای انواع غذاها دارد. من برای اولین بار این دستور سس خامه سفید را که روی پیتزا ریخته شده بود امتحان کردم و از آن زمان به بعد طرفدار آن هستم. اولین اقدام جهت درست کردن این محصول اطلاع از لیست قیمت سیر در سال 1401 می باشد.

در یک تابه بزرگ، کره را روی حرارت متوسط ​​آب کنید، سپس سیر را اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه یا تا زمانی که معطر شود، تفت دهید. مدام هم بزنید تا سیر نسوزد.

آرد را اضافه کنید و هم بزنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید تا کمی قهوه ای شود. مرتب هم بزنید. به تدریج از وسط و نصف هم بزنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

بجوشانید تا غلیظ شود، حدود 1-2 دقیقه – هر چند وقت یکبار به هم زدن ادامه دهید. هر توده ای که تشکیل می شود را هم بزنید. سس را فقط تا زمانی بپزید که غلیظ شود. وقتی پشت قاشق را کاملاً پوشاند، آماده است.

پارمزان و جعفری را با هم مخلوط کرده و سپس تابه را از روی حرارت بردارید. برای بهترین نتیجه بلافاصله سرو کنید. از حرارت بیشتر غلیظ می شود. با غذاهایی مانند پاستا، پیتزا، بال مرغ، گوشت گاو و موارد دیگر سرو کنید.

در طول فرآیند پخت مرتباً هم بزنید. شما نمی خواهید سیر بسوزد یا سس گلوله شود. سس را فقط تا زمانی بپزید که غلیظ شود. وقتی پشت قاشق را کاملاً پوشاند، آماده است. برای بهترین نتیجه بلافاصله سرو کنید. با حرارت بیشتر غلیظ می شود.

نکات مهم جهت تهیه ی سس سیر

از بهترین سیر تازه استفاده کنید. این دستور کاملاً در مورد سیر است، بنابراین از استفاده از سیر پوست کنده در بسته خودداری کنید. از بهترین سیر تازه ای که می توانید پیدا کنید استفاده کنید. سر سیر را فشار دهید، حبه ها باید پر و سفت باشند. این سس را همراه با سالاد کلم نیز سرو می کنند. دستور تهیه ی سالاد کلم نیز بسیار آسان می باشد تنها کافی است از قیمت کلم صادراتی آگاهی پیدا کرده و با خرید ان اقدام به درست کردن این سالاد خوشمزه بکنید.

سیر را از وسط نصف کنید و هر گونه جوانه سبز را بردارید. این اختیاری است، اما از طعم تلخی که می تواند ایجاد کند جلوگیری می کند.

از آب لیمو غافل نشوید. آب لیموی تازه روشنایی می‌افزاید، و باید در ابتدا به سیر اضافه شود (برخی دستور العمل‌ها ممکن است آب لیمو را تا آخر اضافه کنند که باعث شکستن سس می‌شود).

در فرآیند امولسیون سازی عجله نکنید. افزودن روغن به آرامی در هنگام هم زدن سیر در پردازنده چیزی است که این سس را می سازد! تعویض روغن با مقدار کمی آب از شکستن امولسیون جلوگیری می کند.

از یک غذاساز کوچک استفاده کنید. برای مقدار سیر استفاده شده در این دستور، یک پردازنده کوچکتر به خوبی کار می کند زیرا تیغه می تواند به راحتی سیر را بدون اینکه در سراسر کاسه پرواز کند خرد کند. اگر دستور پخت را دو یا سه برابر کنید، می توانید به راحتی از یک غذاساز بزرگ استفاده کنید.

چگونه سس سیر را در هنگام خرابی تعمیر کنیم؟

گاهی اوقات، حتی زمانی که با ظرافت در روغن ریخته اید و با حوصله خمیر سیر خود را درست کرده اید، این سس مزاحم هنوز می شکند، شاید به این دلیل که غذاساز سس را بیش از حد گرم کرده است یا سیر کهنه و خشک شده است. در چنین مواقعی می گویند شما می توانید با خرید و فروش پیاز عمده قرمز و مصرف آن در سس این مشکل را حل کنید. اما این نظریه درست نیست.

نگران نباشید، می‌توانید از قدرت امولسیون‌کننده سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید تا آن را به هم برگردانید. یک سفیده تخم مرغ را با یک چهارم فنجان امولسیون شکسته ترکیب کنید و سپس آن را تا زمانی که پف کرده شود، قبل از اینکه به آرامی در بقیه بریزید، مخلوط کنید. اگرچه این یک توم سنتی نخواهد بود، اما خوشمزه و خامه ای خواهد بود.