شیشه عینک پروگرسیو در ایالات مختلف توجه به مد روز متفاوت است

طرح های تخصصی شیشه عینک پروگرسیو کنترل نزدیک بینی بر اساس تحقیقات طولانی مدت طراحی شده اند که نشان می دهد.

رشد چشم را می توان بر اساس نحوه تمرکز تصاویر در قسمت های محیطی شبکیه، لایه حساس به نور در پشت چشم، کنترل کرد. این فقط بینایی مرکزی نیست که برای رشد بصری کودکان مهم است، بلکه سیگنال‌های بینایی محیطی نیز اهمیت دارد.

هنگامی که از عینک استاندارد تک بینایی برای اصلاح نزدیک بینی استفاده می شود، دید مرکزی واضح می شود اما پرتوهای نور محیطی در پشت شبکیه متمرکز می شوند تصویر زیر را ببینید.

به نظر می رسد که این امر باعث می شود که چشم به سمت جایی که تصویر محیطی متمرکز است، پشت شبکیه، رشد کند، که منجر به رشد سریع چشم می شود.

اصل اصلاح بینایی کنترل نزدیک بینی، ایجاد نمای مخالف، با تمرکز پرتوهای نور محیطی در جلوی شبکیه است. این یک نوع نمایه نوری است که در عوض یک سیگنال “آهسته” برای رشد چشم ایجاد می کند، تا شبکیه را از فوکوس نور محیطی که اکنون در جلوی شبکیه قرار دارد، دورتر کند.

نتیجه این است که هرگونه کند شدن رشد چشم به طور مشابه پیشرفت نزدیک بینی را کند می کند.

نشان داده شده است که لنزهای تک بینایی پرتوهای نور محیطی را در پشت چشم متمرکز می کنند، که اعتقاد بر این است که پیشرفت نزدیک بینی را افزایش می دهد.

طرح‌های لنزهای کنترل نزدیک‌بینی الگوهای مختلفی را در بخش‌های محیطی لنز اتخاذ می‌کنند که نور را در جلوی شبکیه متمرکز می‌کند تا به عنوان سیگنال توقف رشد چشم عمل کند و در نتیجه پیشرفت نزدیک‌بینی را کاهش دهد.

لنزهای عینک از عدسی‌های کوچک جداگانه استفاده می‌کنند که نور را در جلوی شبکیه متمرکز می‌کند و باقی‌مانده لنز قدرت فوکوس مورد نیاز برای اصلاح بینایی را فراهم می‌کند.

فناوری هوشمندانه ای که در هر دوی این طرح ها به کار گرفته شده است باعث می شود پرتوهای نوری که از عدسی ها عبور می کنند در جلوی شبکیه متمرکز بمانند و به عنوان سیگنال توقف رشد چشم نزدیک بینی عمل کنند، مهم نیست که کودک به کدام قسمت از عدسی نگاه می کند.

لنز عینک SightGlass DOT در عوض کنتراست تصویری را که بر روی شبکیه ایجاد می‌شود در حین پوشیدن لنز تغییر می‌دهد. چشم انسان به کنتراست حساس است، برخی تحقیقات نشان می دهد که رشد چشم با کنتراست تصویر مرتبط است.