شلوار ورزشی ارگانیک را به فروش می رساند که قیمت

مایکل کورس هودی‌های زیپ‌دار زنانه از پنبه ارگانیک و پلی‌استر بازیافتی خود را با ۲۵ دلار بیشتر از هودی‌های پنبه‌ای معمولی خود به فروش می‌رساند و Urban Outfitters شلوار ورزشی ارگانیک را به فروش می رساند که قیمت آن 46 دلار بیشتر از یک جفت گرمکن معمولی پنبه ای است و پیراهن تابستانی دخترانه نوجوان پنبه ای ارگانیک مردانه Tommy Hilfiger 3 دلار بیشتر از همتای معمولی خود است.

در توضیحات محصول آمده است: “این محصول حاوی پنبه ارگانیک مستقل است که بدون آفت کش های شیمیایی، کودهای شیمیایی و دانه های اصلاح شده ژنتیکی رشد کرده است.”

با توجه به اینکه صنعت مد تعهدات پایداری خود را در بوق و کرنا می‌کند، این برچسب‌ها هم وسیله‌ای برای نشان دادن ارزش و هم فریبنده‌ای برای مصرف‌کنندگان پیراهن زنانه پوشیده هستند که مایل به پرداخت بیشتر برای عملکرد بهتر هستند.

پیراهن

تنها یک مشکل وجود دارد: بسیاری از “پنبه ارگانیک” که آن را در قفسه‌های نگهداری پیراهن بچه گانه مجلسی می‌سازد، ممکن است اصلاً ارگانیک نباشند.

بزرگترین تولیدکننده پنبه ارگانیک جهان، هند است که نیمی از پنبه ارگانیک فروخته شده در سطح جهان را به خود اختصاص می دهد و به نظر می رسد که جنبش پنبه ارگانیک در حال رونق است و طبق گزارش Textile Exchange، یکی از حامیان اصلی ارگانیک، تولید پیراهن ورزشی تنها در هند در سال گذشته با وجود همه‌گیری، 48 درصد رشد داشته است.

با این حال، هندی‌هایی که پنبه ارگانیک را تهیه، پردازش و پرورش می‌دهند، می‌گویند، بسیاری از این رشد جعلی است.

در قلب مشکل، یک سیستم صدور گواهینامه غیرشفاف مملو از فرصت هایی برای تقلب است و مصرف کنندگان از مواد “ارگانیک” توسط برندهایی که به مهر تایید رسمی سازمان های خارجی متکی هستند، اطمینان می یابند و آنها به نوبه خود بر گزارش‌های آژانس‌های بازرسی محلی غیرشفاف تکیه می‌کنند که نتیجه‌گیری خود را بر اساس یک بازرسی برنامه‌ریزی شده سالانه (در مورد تأسیسات) یا چند بازدید تصادفی (برای مزارع) استوار می‌کنند.

در ماه های اخیر اعتبار این سازمان های بازرسی از بین رفته است و در ماه نوامبر، اتحادیه اروپا رای به عدم پذیرش دیگر گواهینامه های ارگانیک محصولات خام هندی از شرکت های اصلی مسئول پنبه ارگانیک: Control Union، EcoCert و OneCert داد و و در ژانویه، آژانس بین‌المللی که به آژانس‌های بازرسی ارگانیک اعتبار می‌دهد، IOAS، توانایی OneCert را برای بازرسی و تأیید پردازنده‌های پنبه برای این برچسب‌ها لغو کرد.

  • منابع:
    1. That Organic Cotton T-Shirt
  • تبلیغات:
    1. رازهای زندگی شاد ایل قشقایی فاش ش!
    2. مربا توت فرنگی در طبخ همبرگر غوغا کرد
    3. راز موفقیت آن است که از شکست مسیر بسازید!
    4. ساخت ماسک صورت معجزه آسا با مربا توت فرنگی