سیر حاوی بسیاری از اجزای فعال بیولوژیکی است

از زمان های قدیم سیر طریقه مصرف پودر هسته خرما  (Allium sativum L.) با انواع فرآیندهای بیولوژیکی همراه بوده است. سیر حاوی بسیاری از اجزای فعال بیولوژیکی است که به استفاده از آن در داروسازی کمک می کند.

علاوه بر این، حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین های مهم است و به عنوان یک ادویه یا ادویه در غذاهای قاره ای شناخته شده است.

همچنین دارای انواع مختلفی از اثرات دارویی ممکن در برابر انواع بیماری ها و اختلالات تهدید کننده زندگی همراه با این گیاه است [8، 42].

سیر برای درمان انواع بیماری ها در سراسر جهان از جمله فشار خون بالا، عفونت ها و مارگزیدگی استفاده می شود و همچنین برای دفع ارواح شیطانی استفاده می شود و در برخی فرهنگ ها دارای اثرات ضد میکروبی است [47].

گذاشتن چوب دارچین در کیف پول سیر باکتری ها، قارچ ها و انگل ها را مهار و از بین می برد و همچنین فشار خون، کلسترول و قند را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند و از کبد محافظت می کند.

همچنین اثرات ضد سرطانی دارد [8].

سیر

معجون سیر و لیمو  سیر همچنین می تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری و حفظ سلامتی کمک کند.

می تواند سیستم لنفاوی را فعال کند که به تخلیه مواد زائد از بدن کمک می کند.

علاوه بر این، یک آنتی اکسیدان قوی است و می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کند [25].

به ویژه قلب، معده، گردش خون و ریه ها نیز توسط آن کمک و پشتیبانی می شوند [23].

برای مسمومیت با وایتکس چه بخوریم سیر یک عامل طبیعی کارآمد در درمان عفونت زخم ناشی از سرماخوردگی، مالاریا، سرفه و سل ریوی و همچنین فشار خون بالا، بیماری های مقاربتی، اختلالات روانی، مشکلات کلیوی و کبدی، آسم و دیابت است. 6].

مصرف بیش از حد الکل باعث کاهش تولید رادیکال های اکسیژن می شود و در نتیجه باعث کاهش مکانیسم های دفاعی طبیعی بدن، تغییر عملکرد آنزیم، کاهش ترمیم DNA، کاهش مصرف اکسیژن، پراکسیداسیون لیپیدی و اکسیداسیون پروتئین می شود. سیر خام یک آنتی اکسیدان است که

  • منابع:
    1. Revealing the Therapeutic Uses of Garlic (Allium sativum) and Its Potential for Drug Discovery
  • تبلیغات: 
  1. ویژگی های برنج شمال ایرانی
  2. کیفیت ماکارونی خشک را چگونه می توان بررسی کرد؟
  3. تغذیه خرما چه فوایدی را به همراه دارد؟
  4. تماس پیرزن به آتش نشانی برای کنسرو!