سس فرانسوی خانگی شکلاتی رژیمی

سس فرانسوی خانگی:

سس فرانسوی یکی از خوشمزه ترین سس ها می باشد. معمولا رنگ آن کرمی است. اما در سس فرانسوی شکلاتی ما سس کاراملی رنگی را میبینیم که طعم شکلاتی بی نظیری دارد. در زیر با نمونه ای از آن آشنا میشویم

سس فرانسوی خانگی رژیمی:

یکی از بهترین روش ها برای جایگزین کردن سس مایونز است. این سس مناسب افرادی است که در رژیم غذائی لاغری به سر میبرند و یا تصمیم دارند به سبک تغذیه سالم تر نزدیک شوند. قبل از هر چیز درباره پایه و مواد تشکیل دهنده سس فرانسوی بیشتر بدانیم. در بعضی از دستور ها آب را به عنوان مایع پایه برای تهیه این سس استفاده میکنند و بعضی دیگر سس مایونز را. ولی در سس فرانسوی رژیمی که امروز به آن اشاره میشود ماست خصوصا ماست کم چرب یا ماست چکیده به عنوان پایه اصلی استفاده میشود.

مواد مورد نیاز سس فرانسوی شکلاتی رژیمی عبارتند از:

ماست(ترجیحا کم چرب) در حدود یک لیوان دسته دار فرانسوی. میتوان از ماست چکیده نیز استفاده کرد

سرکه(سفید یا بالزامیک یا سرکه قرمز) نصف لیوان فرانسوی دسته دار

آب در حدود یک چهارم لیوان دسته دار فرانسوی

شکر یک قاشق سوپ خوری

جعفری تازه یا خرد شده به میزان دلخواه

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری(اختیاری)

نمک و فلفل سیاه و پودر سیر به میزان دلخواه و لازم

در صورتیکه نوع شکلاتی مد نظر هست 3 قاشق مرباخوری پودر شکلات به مواد اضافه کنید

طرز تهیه:

مرحله اول: مخلوط کردن مواد میباشد. در این مرحله اول سرکه قرمز یا سرکه سفید را بنا به ذائقه و سلیقه خود استفاده کنید. اگر سس با طعم ملایم تری مدنظرتان هست از سرکه قرمز استفاده کنید ولی اگر سس تندتری میخواهید از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه و ماست و شکر و آب را داخل کاسه بزرگی ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا با هم مخلوط شود. (اگر دانه های شکر درشت است قبل از مخلوط کردن در اب حل شود تا دانه های آن زیر دندان نیاید.

مرحله دوم: روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر را به مخلوط اضافه کنید و خوب به هم بزنید. در صورتیکه نوع شکلاتی مد نظر باشد میتوان در این مرحله 3 قاشق مرباخوری پودر شکلات به آن اضافه کنید. حاصل کار باید سس یکنواخت و یکدستی باشد. بعد از آن جعفری را اضافه کنید و سس را به مدت 15 الی 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. هم اکنون سس فرانسوی رژیمی ما حاضر است. میتوانید داخل سالاد یا ساندویچ خود استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس فرانسوی رژیمی:

میتوانید ماست را حذف کنید

افزودن پودر سیر کاملا اختیاری میباشد. اگر دوست ندارید میتوانید آن را حذف کنید ولی اگر دوست دارید میتوانید از سیرتازه رنده شده یا موسیر نیز استفاده نمائید.

اگر دوست دارید سس شما کمی تند باشد میتوانید به آن فلفل قرمز یا چیلی اضافه کنید.

اگر سس بدون روغن مدنظرتان است میتوانید روغن زیتون را حذف کنید.

پیشنهاد میشود در صورتیکه نوع شکلاتی آن مدنظرتون هست سیر را حذف کنید تا طعم بهتری داشته باشد

همچنین برای غلیظ کردن سس میتوانید آب کمتر در آن بریزید و ماست چکیده بیشتری استفاده کنید.

فوت و فن های تهیه سس فرانسوی: به جای پودر سیر یا سیر رنده شده میتوان از پوره سیر استفاده کرد که عطر آن را دو چندان میکند. در نظر داشته باشید این سس برای تازه خوری کاربرد دارد و به دلیل اینکه در تهیه این سس خانگی از هیچ ماده افزوننده ای استفاده نمیشود لذا بهتر است به صورت تازه مصرف شود و در مدت طولانی در یخچال نگهداری نشود.مناسب ترین زمان برای نگه داری این سس خوشمزه دست ساز در یخچال در حدود یک هفته تا 10 روز میباشد.

ترفند برای جلوگیری از بریده شدن سس: لازم به ذکر است تنها ترفند برای جلوگیری از بریده شدن سس این است که مواد را به آرامی مخلوط کنید. مخصوصا هنگامیکه روغن زیتون را اضافه میکنید باید آن را به گونه ای آرام هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود. استفاده از سس خردل گزینه خوبی برای جلوگیری از بریده شدن و البته بهتر شدن طعم این سس است.

سس فرانسوی خانگی شکلاتی رژیمی

فروش سس فرانسوی

فروش سس فرانسوی ابتدا به تاریخچه پیدایش این سس اشاره میکنیم:

در قرن نوزدهم میلادی دستور ساخت سس فرانسوی را کشف کردند و در کتاب آشپزی به ثبت رساندند. به نوعی یکی از 4 سس مادری و اصلی بوده است و یکی از دلپذیر ترین انواع سس ها است که طرفداران زیادی دارد. از این سس به عنوان طعم دهنده به سالاد استفاده میشود و هم در کنار انواع غذاها و هم میتواند با ساندویچ های سرد و گرم به کار رود. این سس بی نظیر هرچند کالری زیادی در حدود 75کالری انرژی دارد که برای افرادی که به رژیم غذائی خود توجه زیادی دارند کالری قابل توجهی است. از این رو اگر نگران وزن و کالری مصرفی خود هستید میتوان نوع خانگی و رژیمی آن را جایگزین کرد که تفاوت چندانی در اصل مزه ندارد. سس فرانسوی چه رژیمی چه غیر رژیمی را میتوان به عنوان پایه اصلی سالادها نام برد. تقریبا همه ما در هر رنج و گروه سنی که باشیم با این سس خاطره داریم.

فروش سس فرانسوی:

چه به صورت آنلاین و سفارش اینترنتی و چه به صورت حضوری در فروشگاه های زنجیره ای یا حتی سوپر مارکت های کوچک انجام میشود. نمیتوان منکر این شد که جز پرفروش ترین سس ها طی سالهای اخیر هست و کمتر کسی هست که طعم این سس را دوست نداشته باشد. امروزه علاوه بر هایپر ها و سوپرمارکت ها در فروشگاه های مجازی و آنلاین و انواع شبکه های اجتماعی بسیاری این محصول به فروش میرسد. پیشنهاد میشود اگر حوصله و زمان کافی برای رفتن به فروشگاه ندارید میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر این محصول را سفارش دهید و صد البته از کیفیت این محصول اطمینان خاطر داشته باشید.

امروزه سس های فرانسوی در بسته بندی های متنوع و انواع مختلف رژیمی و غیر رژیمی با قیمت های مناسب در فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها و هایپرهای زیادی در سراسر نقاط کشور وجود دارد. برند های معتبر که محصول با کیفیت بالاتری ارائه میدهند و هدف آن ها جلب رضایت مشتری است و هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نمیکنند, می تواند گزینه مناسبی برای شما مشتریان باشد.