زیره پلویی موجب کم شدن خطرات کرونا می شود

پختن و خوردن غذاها با زیره پلویی احتمالاً برای اکثر مردم بی خطر است برخی از افراد ممکن است به زیره آلرژی داشته باشند، اما در این صورت باید از آن اجتناب کنند.

قبل از اینکه پزشکان بتوانند دوزهای مکمل زیره را توصیه کنند، تحقیقات بیشتری لازم است در یک مطالعه در سال 2013، برخی از افراد پس از مصرف عصاره زیره، حالت تهوع، سرگیجه و درد معده را تجربه کردند.

مانند تمام مکمل‌ها، افراد باید به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود بگویند که چه چیزی مصرف می‌کنند. بسیاری از مکمل ها ممکن است بر نحوه عملکرد داروهای تجویزی خاص تأثیر بگذارند.

سازمان غذا و دارو (FDA) مکمل ها را از نظر کیفیت یا خلوص کنترل نمی کند. بنابراین، مهم است که در مورد برندهای مختلف تحقیق کنید و مطمئن ترین گزینه ها را بیابید.

افراد مبتلا به دیابت، به ویژه کسانی که برای دیابت دارو مصرف می کنند، باید با احتیاط از مکمل های زیره استفاده کنند، زیرا ممکن است سطح قند خون آنها را تغییر دهد.

زیره ممکن است پتانسیل استفاده در درمان انواع شرایط سلامتی را داشته باشد. به عنوان مثال، علاوه بر مزایای سلامتی ذکر شده در بالا، تحقیقات منبع مورد اعتماد را نشان داده است.

که زیره ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به مبارزه با انواع خاصی از عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.

مطالعات حیوانی منبع معتبر همچنین نشان داده است که زیره ممکن است به پیشگیری از برخی انواع سرطان کمک کند.

تحقیقات بیشتری به خصوص در مورد انسان ضروری است. با این حال، به نظر می رسد که زیره در دنیای پزشکی نویدبخش است. محققان هنوز بهترین شکل مکمل و دوز ایده آل را پیدا نکرده اند.

در حال حاضر، لذت بردن از زیره در وعده های غذایی به جای یک مکمل، بسیار مفید است.

اگرچه زیره بیشتر برای چاشنی غذاهای شور استفاده می شود، اما مردم می توانند از این ادویه سالم در دستور العمل های شیرین نیز استفاده کنند.

به عنوان مثال، طعم دودی زیره به خوبی با شکلات جفت می شود و می تواند در دستور العمل های شکلاتی مانند موس، فاج و کیک موثر باشد. مردم همچنین می توانند زیره را با سایر ادویه های خوش طعم مانند دارچین و میخک مخلوط کنند تا به دسرهای میوه ای مانند سیب پخته شده یا گلابی لگد جالبی بدهند.