ریختن گردو ضیاء آبادی در جاده موجب تصادف زنجیری ماشین ها شد

این مقاله در قالب طرح متقاطع با دو دوره مداخله 3 هفته ای انجام شد. یک هفته استراحت بین دوره‌ها وجود داشت.

شرکت کنندگان بر اساس جنسیت تقسیم شدند و به طور تصادفی با استفاده از مولد اعداد تصادفی به 1 مورد از 2 دستور درمانی تقسیم شدند و تعداد مساوی از شرکت کنندگان هر دستور درمانی را تکمیل کردند.

در طول هر دوره درمان، شرکت کنندگان یک رژیم غذایی کاملاً کنترل شده، یا بدون مکمل (شاهد) یا مکمل با 1.5 وعده (42 گرم) نصف و تکه های گردو در روز مصرف کردند.

این مقدار گردو ضیاء آباد برای مطابقت با ادعای سلامت واجد شرایط برای گردو و بیماری عروق کرونر قلب انتخاب شد.

پس از یک دوره عادت غذایی 9 روزه، شرکت کنندگان شروع به جمع آوری تمام مدفوع و ادرار برای یک هفته کامل کردند، همانطور که با نشانگر مدفوع رنگ آبی درخشان مشخص شد.

رژیم غذایی، مدفوع و ادرار مورد تجزیه و تحلیل انرژی، پروتئین، چربی و خاکستر قرار گرفتند تا انرژی استخراج شده از گردو مشخص شود.

خون در ابتدا و در پایان هر دوره مداخله برای تجزیه و تحلیل لیپیدها، لیپوپروتئین ها و گلوکز جمع آوری شد.

سرم و پلاسما پس از سانتریفیوژ (1500 گرم به مدت 10 دقیقه در 4 درجه سانتیگراد) به مقدار کمی تقسیم شدند و در 80- درجه سانتیگراد ذخیره شدند.

در طول هر دوره مداخله 3 هفته ای، شرکت کنندگان یک رژیم غذایی پایه متشکل از غذاهای معمولی آمریکایی را مصرف کردند که بر اساس نیاز انرژی مقیاس بندی شده بود به طوری که شرکت کنندگان در طول مطالعه وزن ثابتی داشتند.

به شرکت کنندگان دستور داده شد که همه غذاها را بخورند و فقط غذاهایی را که در اختیار آنها قرار داده شده بود بخورند. رژیم غذایی پایه 17 درصد انرژی را از پروتئین، 29 درصد انرژی را از چربی و 54 درصد انرژی را از کربوهیدرات تامین می کرد.

قهوه و چای به 2 فنجان (473 میلی لیتر) در روز محدود شد.

در طی 1 دوره از 2 دوره مداخله، تمام غذا در رژیم غذایی هر شرکت کننده به طور متناسب برای گنجاندن هم کالری (با مقادیر محاسبه شده) 42 گرم (1.5 وعده) نصف و تکه های گردو در روز کاهش یافت.