خرما دشتستان پیرزنی را از مرگی نجات داد

خرما دشتستان محصول مهمی در شبه جزیره عربستان، عراق و شمال آفریقا است خرماهایی مانند در جنوب کالیفرنیا، آریزونا و فلوریدا جنوبی در ایالات متحده و در مکزیک رشد می کنند.

درختان نخل به خاک های لومی شنی عمیقی نیاز دارند که با اسیدیته 8-11 به خوبی تخلیه شده باشند. خاک باید توانایی حفظ رطوبت را داشته باشد. کلسیم در خاک نباید بیشتر از 25 درصد باشد. زیرا افزایش آن منجر به بهره وری ضعیف درختان خرما می شود.

درختان نخل 4 تا 8 سال پس از کشت قبل از میوه دادن و شروع به تولید محصول برای برداشت بین 7 تا 10 سال طول می کشد. درختان خرما بالغ در طول فصل برداشت بین (70 تا 140 کیلوگرم) خرما تولید می کنند.

برای به دست آوردن میوه های مرغوب باید خوشه های خرما را قبل از رسیدن پوست کند و پوشاند تا میوه های باقیمانده بزرگتر شده و از آب و هوا و آفات در امان باشند خرما سرشار از کربوهیدرات باشد.

قندهای موجود در خرما رایج ترین ترکیبات هستند زیرا منبع غنی انرژی برای انسان هستند. میانگین انرژی در خرمای تازه و خشک به ترتیب 213 و 314 کیلوکالری در 100 گرم است.

فروکتوز، گلوکز، مانوز، مالتوز و سایر قندهای غیر احیا کننده مانند ساکارز بیش از 80 درصد ماده خشک را تشکیل می دهند.

خرما یک منبع غذایی مهم است زیرا حاوی اسیدهای آمینه ضروری است. خرما دارای محتوای پروتئین 1.50 گرم در 100 گرم برای تازه و 2.14 گرم در 100 گرم برای خشک است.

از آنجایی که خرمای خشک آب کمتری دارد، حاوی اسیدهای آمینه بیشتری است.

قدرت عمومی بدن، درمان کم خونی، که خرما حاوی درصد بالایی از مواد معدنی است که برای بسیاری از بیماری های مختلف مفید است، اما سطح هیجانی آهن آن را به یک مکمل غذایی عالی برای افراد مبتلا به کم خونی تبدیل می کند.

از آنجایی که خرما حاوی میزان بالایی از آهن است، کمبود آهن را در بیماران کم خونی متعادل می کند و در نتیجه باعث کاهش خستگی و رکود و افزایش انرژی و قدرت می شود.