جیوه قرمز از بازارهای سیاه بین‌المللی برای تسلیحات غیرقانونی منتشر شده است

از آنجایی که از اواخر دهه 1970 گزارش‌هایی مبنی بر جیوه قرمز موتور هوندا از بازارهای سیاه بین‌المللی برای تسلیحات غیرقانونی منتشر شده است، مقامات تا حدودی مجبور به توجه به آن شده‌اند.

حتی اگر می‌دانند که واقعی نیست.

بیشتر این موارد احتمالاً فقط کلاهبردارانی هستند که یک محصول جعلی را به خریداران غیرمجاز می‌فروشند، اما حتی همین حضور طیفی در اخبار کافی است تا آتش باور را در میان طرفداران علم جایگزین و نظریه‌پردازان توطئه امروزی ادامه دهد.

یک دلیل اصلی وجود دارد که چرا نحوه تشخیص جیوه قرمز بسیاری از چنین افرادی امروزه هنوز بر واقعیت جیوه قرمز پافشاری می کنند و آن دلیل در شخص ساموئل تی کوهن یافت می شود.

جیوه قرمز

کوهن که در سال 2010 درگذشت، یکی از فیزیکدانان اصلی پروژه منهتن بود که بمب‌های اتمی را ساخت که به جنگ جهانی دوم پایان داد.

لباس مجلسی دخترانه جدید کوهن گاهی اوقات به «پدر بمب نوترونی» ملقب می شود، یک نوع توسعه نیافته از بمب هسته ای میدان نبرد تاکتیکی کم بازده که برای حداکثر انتشار نوترون کشنده اما حداقل نیروی مخرب بهینه شده است.

تجربه و دانش کوهن در مورد آنچه که دستگاه های هسته ای می توانند انجام دهند و نمی توانند انجام دهند توسط افراد بسیار کمی در جهان مشابه بود.

در دهه 1990، زمانی که کوهن سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف در دهه هفتاد خود بود، مدعی شد که جیوه قرمز یک ماده واقعی است. این تایید از سوی یک متخصص شناخته شده جهانی در این زمینه چیزی است که – بیش از هر چیز دیگری – برای سه دهه باعث ایجاد اعتقاد به جیوه قرمز شده است.

  • منابع:
    1. On the Trail of Red Mercury
  • تبلیغات: 
    1. ظروف یکبار مصرف و منابع
    2. با دستکش لاتکس کاردستی درست کنید!!
    3. قرار دادن گل لیلیوم سمی در دسته گل عروس!
    4. آیا جوراب های ضخیم خوب هستند؟