تماشای تلویزیون سامسونگ 50 اینچ خمیده موجب نابینایی کودک اماراتی شد

تلویزیون سامسونگ 50 اینچ خمیده است و نمایشگر LED نوعی نمایشگر مانیتور است که منبع نور شامل دیودهای ساطع کننده نور است.

امروزه این یک فناوری محبوب است و بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی، از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، مانیتورهای کامپیوتر و تلویزیون‌ها، از جمله، از فناوری نمایشگر LED استفاده می‌کنند.

این نه تنها به عنوان صفحه نمایش اصلی، بلکه به عنوان رسانه تعامل بین کاربر و دستگاه، مانند صفحه نمایش لمسی، مفید است.

اولین وقوع یک دیود حالت جامد که نور ساطع می کند توسط کاپیتان هنری جوزف راند در سال 1907 ثبت شد.

در حالی که این یک کشف خارق العاده بود که بعدها تاریخ الکترونیک را شکل داد، اما در آن زمان عملی نبود و دیگر باقی نماند.

اولین دیود تابش نور عملی در سال 1962 توسط نیک هولونیاک جونیور در جنرال الکتریک اختراع شد. بعداً در دهه 1960، LED ها به صورت تجاری در دسترس قرار گرفتند، اگرچه آنها فقط در یک رنگ در دسترس بودند: قرمز.

این LED های اولیه عمدتاً در نمایشگرهای هفت بخش و برای جایگزینی نشانگرهای رشته ای استفاده می شدند.

در ابتدا، آنها فقط در گران ترین تجهیزات، مانند تجهیزات تست الکترونیک و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شدند. اما با گذشت زمان، آنها به اندازه کافی برای استفاده در تلفن، رادیو، ماشین حساب، ساعت و تلویزیون ارزان شدند.

LED های قرمز خیلی روشن نبودند و فقط می توانستند به عنوان نشانگر استفاده شوند. با این حال، رنگ های بیشتری به دلیل اینکه در سال های بعد در دسترس قرار گرفت و در تجهیزات و لوازم مختلف استفاده شد.

با پیشرفت روزافزون فناوری، درخشندگی ال ای دی ها افزایش یافت و به اندازه ای روشن شدند که بتوان از آنها به عنوان منبع نور استفاده کرد.

البته، وقتی یک صفحه نمایش LED را می بینید که کار می کند، دقیقاً تعجب می کنید که چگونه کار می کند. برای دریافت پاسخ آن، ممکن است مجبور شویم برای یک دقیقه از تلویزیون های LED دور بزنیم.

برای اینکه درک خوبی از نحوه عملکرد یک صفحه نمایش LED داشته باشید، مهم است که در مورد آنها در زمینه فناوری های نمایش تلویزیون فعلی موجود در بازار بیاموزید.