انباری از سرکه انگور سیاه مورد حمله زنبور قرار گرفت

سرکه انگور سیاه  ممکن است سلامت قلب شما را بهبود بخشد اسید استیک و رسوراترول موجود در آن ممکن است به جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول، التهاب و فشار خون کمک کند.

اگرچه اکثر مطالعات سرکه انگور سیاه را مورد بررسی قرار می دهند، اما سرکه آن حاوی همان آنتی اکسیدان ها در مقادیر بسیار کمتر است.

یک مطالعه 4 هفته ای بر روی 60 بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که مصرف عصاره شراب قرمز به طور قابل توجهی فشار خون را در مقایسه با عصاره انگور کاهش می دهد که هیچ تاثیری نداشت.

پلی فنول هایی مانند رسوراترول موجود در سرکه شراب قرمز رگ های خونی شما را شل می کند و میزان کلسیم را در سلول های شما افزایش می دهد که گردش خون را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد.

اسید استیک ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. مطالعات جوندگان نشان می دهد که اسید استیک با افزایش جذب کلسیم و تغییر هورمون هایی که فشار خون را کنترل می کنند و همچنین تعادل مایعات و الکترولیت ها، فشار خون را کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که از اسید استیک یا سرکه تغذیه می‌کردند، در مقایسه با موش‌هایی که فقط با آب تغذیه می‌شدند، کاهش قابل توجهی در فشار خون داشتند.

علاوه بر این، هر دو اسید استیک و رسوراترول ممکن است تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش دهند، که سطوح بالای آنها عوامل خطر بالقوه برای بیماری قلبی هستند.

نشان داده شده است که اسید استیک کلسترول تام و تری گلیسیرید را در موش‌ها کاهش می‌دهد. دوزهای بالا همچنین باعث کاهش کلسترول LDL در خرگوش هایی شد که از رژیم غذایی پرکلسترول تغذیه شده بودند.

سرکه انگور سیاه به طور گسترده در آشپزی استفاده می شود اما ممکن است کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.

این اغلب یک عنصر در سس های سالاد، مارینادها و کاهش دهنده ها است سرکه انگور سیاه به خوبی با غذاهای مقوی مانند گوشت خوک، گوشت گاو و سبزیجات جفت می شود.

در حالی که سرکه سفید اغلب برای نظافت منزل استفاده می شود، سرکه شراب قرمز ممکن است برای مراقبت شخصی استفاده شود.

به عنوان مثال، می توانید سرکه انگور سیاه را با آب به نسبت 1:2 رقیق کنید و از آن به عنوان تونر صورت استفاده کنید.