استفاده از ظروف مسی تزیینی اصفهان در شکل گیری بافت استخوانی نوزاد موثر است

از بسیاری جهات، ظروف مسی تزیینی اصفهان مانند چدن در انتهای مخالف طیف رسانش و حفظ حرارت قرار می گیرد و آنها را به دو ماده بسیار متفاوت و در عین حال مکمل برای پخت و پز تبدیل می کند.

به عنوان یادآوری، چدن گرما را نسبتاً ضعیف هدایت می کند. به آرامی گرم می شود و مستعد ابتلا به نقاط داغ است، اما هنگامی که گرم می شود، گرما را به خوبی حفظ می کند.

این کار آن را برای انجام کارهایی مانند پختن استیک‌های غلیظ عالی می‌کند، زیرا می‌خواهید وقتی گوشت سرد به آن برخورد می‌کند، تابه داغ بماند، و این امر باعث می‌شود استیک تا حد امکان پخته و قهوه‌ای شود.

حفظ حرارت عالی چدن همچنین آن را برای غذاهای آهسته پز که به حرارت پایدار و یکنواخت نیاز دارند، مانند خورش ها و بریزها، ایده آل می کند، به خصوص وقتی در فر قرار می گیرد، جایی که ظرف پخت از همه طرف گرم می شود.

ظروف

مس این قوانین را وارونه می کند. سریع و یکنواخت گرم می شود، اما به همان سرعت گرما را از دست می دهد.

این واکنش به آن چابکی و چابکی می‌دهد که می‌تواند برای پروتئین‌های ظریف مانند ماهی و غذاهای دریایی بسیار مفید باشد.

همچنین سس‌ها، کارامل و شکلات، قابلمه‌ای مسی را که یک سس لطیف را نگه می‌دارد از روی حرارت جدا می‌کند و دمای آن به سرعت پایین می‌آید و باعث کاهش دمای بدن می‌شود.

این احتمال وجود دارد که سس در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت حفظ شده در فلز بیش از حد پخته شود یا بشکند.

اگر به این نادان خودرو اجازه دهید یک بار دیگر به قیاس ماشین من بازگردد، می توانید مس را به عنوان ماشین اسپورت دنیای وسایل آشپزی و چدن را به عنوان وانت بار در نظر بگیرید.

هر دوی آنها برای برخی از وظایف اغلب بسیار متفاوت مفید هستند.