از شیره خرما شیررضا برای چسباندن کاشی استفاده می کنند

در برخی از مناطق جنوبی کشور مانند میناب از ظروف نی و حصیر به جای استخر سیمانی استفاده می شود. خرماها روی هم فشار می آورند و شربت از سوراخ های حصیر می ریزد.

اصول بهداشتی بخش مهمی از تولید و بسته بندی نیست محصول مناسب نیست و رنگ بسیار تیره ای دارد نرخ تولید پایین است شربت به اندازه کافی غلیظ نیست.

شیره خرما شیررضا به دلیل مواد معدنی ناخواسته طعم ایده آلی ندارد مصرف شربت خرما برای افراد دیابتی مضر است. اما استفاده از آن در مقادیر بسیار کم مشکلی ایجاد نمی کند زیرا شربت خرما دارای قند طبیعی است.

شربت خرما طبع گرمی دارد، بنابراین خوردن آن در کنار سایر غذاهای با طبع گرم می تواند مضر باشد زیرا می تواند صفرا را غلیظ کند و باعث آکنه شود.

شربت خرما می تواند برای افراد چاق و غیر فعال مضر باشد زیرا کالری بالایی دارد. اگر ورزش نکنید، مطمئناً وزن اضافه خواهید کرد و عوارض جانبی مضر مرتبط با آن را تجربه خواهید کرد.

شیره خرما را با شکر در بستنی جایگزین کنید: ساکارز می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، مشکلات قلبی عروقی، حفره دندان، افزایش وزن، قند خون بالا و کاهش سطح انسولین شود. همه این مسائل به خصوص برای افراد دیابتی مضر هستند.

شربت خرما نه تنها برای شما مفید است، بلکه می تواند به عنوان یک جایگزین سالم عالی برای شکر و سایر شیرین کننده های طبیعی نیز باشد. حاوی مواد مغذی و مواد معدنی بیشتری نسبت به عسل یا شربت افرا است. پروتئین موجود در خرما حاوی طیف وسیعی از اسیدهای آمینه و ویتامین ها است.

آنتی اکسیدان دارد شربت خرما خاصیت ضد باکتریایی دارد خرما سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است می تواند انرژی لازم را در طول روز به شما بدهد شربت خرما سرشار از فیبر است بدون کلسترول است.